Zeven populaire instagrammers delen ‘shitmoment’

2 oktober 2016

Zeven populaire instagrammers delen deze week hun ‘shitmoment’ met hun volgers. Zoals middels een prachtige foto die wordt ontsierd door een hondendrol. De instagrammers haken met hun foto’s in op de #TjaKarma-campagne van de Koninklijke Hondenbescherming. Begin dit jaar lanceerde de Hondenbescherming deze campagne, om de niet-ruimende hondenbezitters aan het denken te zetten over hun eigen ‘niet-opruimgedrag’.

Door het delen van hun eigen shitmoment willen de instagrammers de niet-ruimende hondenbezitters aan het denken zetten over de gevolgen van het niet-ruimen. Door als niet ruimende hondenbezitter schijt te hebben aan de buurt, verpesten ze het namelijk niet alleen voor de honden zelf, maar ook voor hun omgeving. De boodschap van de zeven instagrammers is dat honden en mensen met elkaar de ruimte moeten kunnen delen. Door de hondenpoep op te ruimen blijven honden welkom in stad, bos en andere recreatiegebieden.

De Koninklijke Hondenbescherming is blij met de inzet van de instagrammers. Met hun prachtige foto’s weten zij zich verzekerd van een groot aantal volgers, die op hun beurt weer het belang van het opruimen van hondenpoep op zeer grote schaal kunnen uitdragen.   

Filmpjes zien? 

https://www.youtube.com/watch?v=rLtpLvHIojU

https://www.youtube.com/watch?v=siDMwESORoA

Terug naar nieuwsoverzicht